Software

Nijkerk is een Windows Embedded Partner van Microsoft.

Daardoor kunnen de industriële producten van Nijkerk optimaal worden geïntegreerd in de 'Microsoft-wereld'. Dit partnerschap brengt IT en automatiseringstechnologie steeds dichter bij elkaar en zorgt ervoor dat producten heel wat sneller worden ontwikkeld.

Wat het Linux-besturingssysteem betreft, zijn er zoveel producten op de markt die gebruik maken van embedded Linux. De vereisten voor ingebedde systemen verschillen ook sterk van die voor desktopsystemen. Desktop-pc's worden voornamelijk ontworpen rond de 8086-architectuur van microprocessors. Ingebedde systemen kunnen daarentegen worden ontworpen op basis van verschillende microprocessorarchitecturen, zoals Power, ColdFire, ARM, 8051, PIC, AVR enz. Ze hebben een beperkt geheugen, geen harde schijf, een klein display enz.

Nijkerk kan je helpen om de embedded Linux te ontwikkelen.

Partners